تبلیغات و بازاریابی در نروژ
نوشته شده توسط : worldmarketing

تبلیغات و بازاریابی در نروژ

 


مشخصات مصرف کننده
جمعیت نروژ در حال پیر شدن است. سن متوسط ​​39.3 سال و نرخ رشد جمعیت 94/0٪ است. بیش از 30٪ از جمعیت زیر 24 سال و 28.6٪ بالای 55 سال سن دارند. به طور متوسط ​​، یک خانوار متشکل از 2.17 نفر است که 5/38٪ خانوارها افرادی هستند که به تنهایی زندگی می کنند و 44٪ آنها زوج هایی هستند که دارای فرزند یا بدون فرزند هستند. اندازه خانواده از سال به سال کاهش می یابد. برای هر 100 زن در نروژ حدود 102 مرد وجود دارد. حدود 82.2 درصد از جمعیت در مناطق شهری زندگی می کنند در حالی که جنوب به دلیل آب و هوای بهتر و اتصال به اروپا جمعیت متراکم تری دارد. مناطق تمرکز در امتداد دریای شمال و در Skaggerak وجود دارد. شهر اصلی اسلو است که 1.012 میلیون نفر جمعیت دارد. سطح تحصیلات در نروژ بسیار بالا است که 82٪ بزرگسالان 25 تا 64 ساله دارای دوره متوسطه و 43٪ نیز به دانشگاه رفته اند. حدود 68٪ از جمعیت شاغل در بخش خصوصی و شرکتهای دولتی مشغول به کار هستند ، 18.7٪ در دولت شهری کار می کنند ، 11.3٪ در دولت مرکزی و 1.7٪ در دولت شهرستانها. بخش هایی که بیشترین اشتغال را دارند ، بهداشت ، اجتماعی ، فروش ، ساخت و ساز ، صنعت و آموزش هستند. خرید قدرت تولید ناخالص داخلی سرانه PPP تقریباً 639 638 NOK (75 504 دلار) است. متوسط ​​حقوق تقریباً 547 NOK در سال است. قدرت خرید نروژی ها که در رده بالاترین اروپا قرار دارد ، اندکی کاهش یافته است ، زیرا افزایش دستمزدها تورم را جبران نمی کند. درآمد یکبار مصرف قابل تنظیم تقریباً 307 966 NOK برای سرانه در سال است. میزان مصرف در سال 2017 افزایش یافته ، سپس در اوایل سال 2018 کاهش یافته و از ژوئیه 2018 کاهش یافته است. شاخص جینی نسبتاً کم است اما نابرابری درآمد در حال افزایش است. مردان به طور متوسط ​​581،040 NOK در سال درآمد دارند ، در حالی که زنان به طور متوسط ​​506،040 NOK درآمد دارند. متوسط ​​حقوق زنان با سرعتی بیشتر (3.2٪) نسبت به مردان (2.7٪) افزایش یافته است. معامله هایی که بالاترین دستمزد دارند ، مدیران هستند در حالی که حرفه های واسطه ، فروشندگان و کشاورزان کمترین دستمزد را دارند. مصرف کننده BehaviourNorway یک جامعه مصرف کننده است که به خصوص به محصولات جدید (بویژه فناوری های جدید) کشیده شده است. مصرف کنندگان معمولاً مایل هستند مبلغ بیشتری را برای کالاهای با کیفیت بپردازند. ارزش پول بیش از قیمت پایین اهمیت دارد. بسیاری از مصرف کنندگان قبل از خریدن آنها در فروشگاه ها یا بصورت آنلاین محصولات را تحقیق می کنند. قیمت های بالا در نروژ برخی از مصرف کنندگان را به سمت خرید در سوئد سوق می دهد در حالی که اطمینان مصرف کننده از اوایل سال 2018 در حال کاهش است اما همچنان بالاتر از ابتدای سال 2017 است. حداقل یکبار در ماه آنلاین. به طور متوسط ​​، این مقدار به طور متوسط ​​220 یورو هزینه شده است. کالاهای اصلی خریداری شده کفش و لباس ، کتاب ، الکترونیک و محصولات زیبایی است. مصرف کنندگان محصولات داخلی و خارجی را جذاب می دانند. حدود 39٪ خرید اینترنتی محصولاتی از کشور دیگری (عمدتا چین ، ایالات متحده ، سوئد و آلمان) است.

مصرف کنندگان معمولاً به مارک های ملی وفادار هستند. با این حال ، بیش از نیمی گفته اند که وفادار به فروشنده نیستند. شبکه های اجتماعی به عنوان منبع اطلاعات استفاده می شوند و فیس بوک به طور فزاینده ای اشباع می شود. Snapchat همچنین به ویژه در جوانانی که 23٪ از نروژی ها از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند ، از میزان نفوذ بالایی برخوردار است. در نروژ ، سوئد و فنلاند ، حدود دو سوم از مردم نگرانی خود را در مورد استفاده از داده های شخصی توسط شرکت ها نشان می دهند.

نروژی ها به تدریج شیوه مصرفی سازگار با محیط زیست را اتخاذ می کنند. به ویژه ، هزینه های غذا کاهش یافته است. میزان مصرف میوه و سبزیجات رو به افزایش است ، در حالی که مصرف گوشت و ماهی رو به کاهش است. میزان مصرف مواد غذایی ارگانیک در سه ماهه آخر سال 9 درصد افزایش یافته است. محصولات کودک و کودک بیشترین مارک های زیست محیطی و به دنبال آن محصولات لبنی هستند. بازار دست دوم به ویژه در اینترنت به دلایل اقتصادی و زیست محیطی در حال رونق است. حدود 25٪ از کالاهای مورد معامله مبلمان است ، به دنبال آن لوازم الکترونیکی و برقی ، محصولات تفریحی و اوقات فراغت. نروژی ها به طور کلی نسبت به اقتصاد مشارکتی نظر مثبت دارند و معتقدند که این به نفع مصرف کننده است.





:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: